We zijn er weer!!

Het seizoen 2021-2022 staat op het punt van beginnen. In het weekend van 4/5 september starten de teams weer in de bekercompetitie. Wat zijn we blij dat we weer mogen voetballen en dat de kantine weer open mag. Laten we vooral beseffen dat we het Corona tijdperk nog lang niet achter ons hebben. We zullen anders dan voorheen moeten denken en hier naar handelen wanneer noodzakelijk. Alles op dit gebied is nieuw. Wij als bestuur moeten de grote lijnen uitzetten maar jullie moeten hier mee omgaan. Mochten jullie verbeterpunten op dit vlak zien laat het ons dan weten.

Inmiddels zijn de eerste oefenwedstrijden gespeeld maar het meest in het oog sprong toch wel het groots opgezette v.v.Helpman Jeugdtoernooi.

Maar liefst 127 teams verdeeld over 2 dagen op de velden welke omgedoopt waren in landsnamen als Zweden, Schotland en Italië. Wat een blije gezichten heb ik gezien bij spelers, ouders maar ook bij de vrijwilligers en de organisatie van het toernooi. De organisatie verdient hier een dikke pluim. Jarenlang heeft het Helpman ontbeert aan een groots opgezet (jeugd)toernooi en ineens staat het er. Prachtig! Een geweldig initiatief wat hopelijk een vervolg gaat krijgen, maar als geen ander besef ik wat het aan kracht kost om een dergelijk evenement te organiseren. Dus eerst maar even benen op tafel en wanneer de kruitdampen weer opgetrokken zijn langzaamaan richting het volgende evenement. Dank aan de voltallige organisatie namens de club!

De organisatie is één ding, de handjes om het uit te voeren waren er ook! Vele vrijwilligers hebben zich ingezet. Scheidsrechters, Wedstrijdzaken, leiders, barbezetting, de bezetting van de standjes, mensen van de eindschoonmaak etc.etc.
Nog maar net uit onze ‘Coronaslaap’ kwamen we voor deze uitdaging te staan en wat hebben we ons er doorheen geslagen. Het was net alsof iedereen naar dit moment had toegeleefd. Wat een enthousiasme en ik heb ook een hoop nieuwe vrijwilligers gezien die met veel plezier hun taak uitvoerden. Hopelijk ervaren zij ook de warmte van de club en hebben ze een plezierige dag gehad. De eerste aanmeldingen om ´vast´ te komen helpen zijn er inmiddels.

Onze dank voor jullie inzet en hopelijk mogen we nog een keer beroep op jullie doen. Er zal vanuit het bestuur een passend moment worden georganiseerd om iedereen die bij dit toernooi betrokken was te bedanken.

Het leek alsof we niet zijn weggeweest, zo werd alles weer opgepakt.

In de stille tijd is er natuurlijk ook het één ander gebeurd. Hieronder breng ik jullie hiervan op de hoogte.

Bij de start van het seizoen zal er extra druk op de wedstrijdplanning liggen. Bij de start van het nieuwe seizoen zullen we het namelijk zonder ons hoofdveld moeten doen. Vanaf maandag 30 augustus wordt het hoofdveld bespeelt door shovels, graafmachines en werklui. We krijgen er iets moois voor terug. Een nieuw kunstgrasveld met verlichting! Dit is niet zomaar even een klus. Wanneer ik jullie vertel dat het hoofdveld zo’n 40 centimeter hoger komt te liggen kan je al enigszins voorstellen hoe zo’n klus dit is. Rondom het hoofdveld wordt tegelijkertijd nieuwe bestrating gelegd. De door insiders genoemde Hans van Ringen tribune tussen veld 4 en 6 zal ook opnieuw worden aangelegd. Tevens hebben we met de gemeente een afspraak kunnen maken over nieuwe bestrating voor de kantine. Dit zal dus ook worden aangepast. Een hele klus. Wedstrijdzaken (dank aan Jan Weegenaar en Coen) zal veel thuiswedstrijden proberen om te zetten naar eerst uit naar de tegenstander. We hopen op jullie begrip, we krijgen er iets moois voor terug.

 

KLUSWERKZAAMHEDEN

In de Corona tijd is de (werk)handschoen opgepakt door diverse vrijwilligers. Emiel Hoeboer, toch al niet het meest stilzittende lid van de vereniging, ging aan de slag met de verlichting. Vrijwel alles loopt nu op sensoren. Rondom het clubhuis werd veel onderhoud uitgevoerd. Onder bezielende leiding van Gerhard en John werden na een kop koffie diverse klussen afgewerkt die op de onderhoudslijst stonden. Alles zit weer strak in de verf dankzij onder meer Henk Dijk en Dave. Er zijn lateien geplaatst boven diverse kozijnen waar verzakkingen geconstateerd waren. Erik Oostland en Hero waren hier een prachtig duo. Er werden diverse dode bossen verwijderd en zelfs hele dennebomen omgezaagd (en meegnomen) door Marcel Oostland. Het hoofdveld werd ´bestormd´ en alle reclameborden werden veilig gesteld door met name Helpman 3 en 6 zondag. Verder plaatste Onze vaste kracht Geert Kuipers rondom de zomervakantie een nieuwe bank tussen veld 5 en 6. Ik zag dat er al weer gretig gebruik van werd gemaakt.

Al met al hebben we een prima onderhoudsperiode doorgemaakt in de stille periode. Ongetwijfeld dat ik nog een klus of klussers vergeet, vergeef mij dit. Er is zoveel gebeurt, prachtig gewoon.

Het onderhoudswerk gebeurde in het verleden door een mooie groep gepensioneerden.
De tijd heeft deze groep al flink uitgedund maar ook doordat we met z´n allen langer door moeten tot aan pensioen ontbreekt het ons aan deze handjes. Dit wordt nu langzamerhand opgevuld door leden die wel een dagje over hebben en met name op de vrijdagmorgen ontstaat nu een groepje met nieuwe onderhoudsmensen. Hier kunnen we zeker meer mensen bij gebruiken. Wil je naast het sporten of na de actieve periode toch wat blijven doen voor onze club meld je dan. Uit ervaring kan ik je melden dat dit gezellige momenten en leuke sociale contacten oplevert.

Mail naar info@vvhelpman.nl of kom langs om te ervaren hoe leuk dit is.

 

EEN NIEUW SEIZOEN

We staan dus aan de vooravond van een nieuwe voetbalseizoen. Er staan geweldige dingen te gebeuren en zo langzamerhand moeten we ons gaan opmaken voor ons 100 jarig jubileum. We starten het seizoen weer met meer seniorenteams en als één van de weinige clubs in Nederland groeit zelfs onze zondag afdeling waar anderen hun teams alleen maar zien afnemen. Het 500e jeugdlid hebben we eind vorig seizoen verwelkomt en als ik kijk naar ons vrijwilligerskorps dan is er maar één conclusie. V.V.Helpman leeft als nooit tevoren. Geniet ervan met z’n allen!

 

Tot ziens langs de lijn,

Met vriendelijke groet,

Namens bestuur v.v.Helpman

Jan van der Lei
Voorzitter